Ledelse og forebyggelse af stress

 

Download som pdf:

Lær at håndtere og forebygge medarbejderstress på vores åbne kursus "Ledelse og forebyggelse af stress".

Hvorfor er der brug for ledelse og håndtering af stress?
Fordi det er for dyrt at lade være... Det kan koste op mod kr. 1 mio. at have en langtidssygemeldt medarbejder, og ifølge en rapport om stress fra interesseorganisationen Lederne fra 2017 føler 17% af den danske arbejdsstyrke sig stressede i deres arbejde. Det betaler sig derfor at styrke ledelsesindsatsen over for stress – både af hensyn til den stressramte, dennes kollegaer og organisationens økonomi. På dette kursus kan du lære, hvordan du kan spotte og håndtere stress rettidigt.

Målgruppe og formål med kurset
Kurset er relevant for dig med ledelsesansvar, som dermed har en rolle ift. ledelse af stress. Formålet med kurset er:

  • At klæde dig på til at håndtere og forebygge stress blandt medarbejderne – og dig selv
  • At styrke dig i at håndtere stress i en helhed, dvs. i din ledelse af struktur og rammer
  • At tilbyde et forum for erfaringsudveksling blandt deltagerne


Omfang og indhold: 2 workshops á 1 dag
1. workshop: Forstå stress, og håndter stress rettidigt

  • ​Forstå stress, og identificer triggere og symptomer hos medarbejdere – og dig selv
  • Lederens rolle i et helhedsperspektiv som organisator og sparringspartner over for den stressramte/-truede
  • Konkrete metoder til en rettidig ledelsesindsats ift. stress, herunder at håndtere teamet
  • Introduktion til MyStress app som enkelt dialogværktøj

2. workshop: Sådan hjælper du en sygemeldt medarbejder godt tilbage

  • Stresstrappen og kendetegn/symptomer – hvis skaden skulle ske
  • Sådan understøtter du medarbejderen i at komme godt tilbage
  • En sygemelding rammer også teamet: sådan håndterer du teamet
  • Sådan hjælper du dig selv til at undgå stressfælden


Udbytte
​På kurset vil du få:

  • Færdigheder i din ledelse til at kunne identificere, håndtere og forebygge stress
  • Redskaber til at håndtere den sygemeldte medarbejder – og teamet
  • Enkle metoder til at registrere og håndtere din egen eventuelle stress


Pris og datoer
Prisen er i alt kr. 4.800,- for begge workshops.
Forår:
1. workshop: onsdag d. 2. maj 2018.
2. workshop: onsdag d. 13. juni 2018.
Efterår:
1. workshop: torsdag d. 23. august 2018.
2. workshop: onsdag d. 3. oktober 2018.
Og:
1. workshop: onsdag d. 24. oktober 2018.
2. workshop: torsdag d. 6. december 2018.

Underviser
Karina Bergmann, Cand.pæd.psyk., seniorkonsulent i Summit Consulting.
Steffen Tange, Cand.psych.aut., partner i Summit Consulting.

Kontakt
Hvis du har nogle spørgsmål eller vil høre nærmere om kurset, kan du kontakte enten Steffen Tange på tlf. 26 73 66 76 eller mail st@summitconsulting.dk eller Karina Bergmann på tlf. 26 80 26 99 eller mail kb@summitconsulting.dk.

"Vi har i Undervisningsministeriet sat fokus på forebyggelse og håndtering af stress og har i samarbejde med Summit Consulting afholdt en modulopbygget workshop for en gruppe kontorchefer om ledelse og forebyggelse af stress. Workshoppen har været vellykket, og vi har fået redskaber med fokus på rettidig dialog og forebyggelse, som vi i deltagerkredsen har kunnet bruge helt konkret i vores daglige ledelsesarbejde. I workshoppen har vi samtidig haft en god indbyrdes erfaringsudveksling om emnet, som har givet os god inspiration til konkrete initiativer og videre ledelsessamarbejde."

Anne Stærk, personalechef i Undervisningsministeriet

 

© Summit Consulting by M2 Reklame & Software.

Accepter cookies

På www.summitconsulting.dk anvender vi cookies for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet, så du kan få den bedste oplevelse, når du besøger vores hjemmeside.

Du kan altid slette dine gemte cookies i din browsers indstillinger.

Accepter ikke cookies Accepter kun funktionscookies Accepter alle cookies